De Gezonde Keus

cool-coaching.png

Heb jij overgewicht en ben je er klaar voor om dit op een gezonde manier aan te gaan pakken zonder dieet? En wil jij hier 2 jaar tijd en positieve energie in steken? COOL!

Voorwaarden voor vergoeding door je ziektekostenverzekeraar zijn:

  • Je wil zelf graag een lager lichaamsgewicht en/of vetpercentage, een kleinere buikomvang en/of gezondere waarden van je bloedglucose of cholesterol;
  • Je bent bereid hiervoor deel te nemen aan een programma van 2 jaar dat deels 1 op 1 en deels in een kleine groep gegeven wordt;
  • Je hebt een BMI* tussen de 25 en 30 + verhoogd risico op diabetes of hart- en vaatziekten óf
  • je hebt een BMI* van 30 of meer;
  • Je bent of kunt worden doorverwezen door je huisarts.

Bereken hier je BMI

Samen onderzoeken we welke veranderingen in je leefstijl een positief effect kunnen hebben en verbetering van je gezondheid kunnen opleveren. Het gaat hierbij niet alleen maar om voeding, maar beweging, slaap en stress & ontspanning kunnen ook een grote invloed op je gewicht en vetpercentage hebben. Het uitgangspunt is dat er haalbare doelen worden gesteld en dat je plan past bij jouw situatie. Je gaat het immers niet tijdelijk doen maar je moet het voor altijd vol kunnen houden!

Maatwerk dus; een plan dat is gebaseerd op jouw leven en situatie maar mét de steun en inspiratie die je opdoet in de groepssessies met de andere deelnemers.

 

Opbouw van het COOL programma

Het programma bestaat uit 2 onderdelen:

  • Basisprogramma:

Gedurende de eerste 8 maanden neem je deel aan 12 bijeenkomsten, waarvan 8 bijeenkomsten in een kleine groep en 4 individuele sessies met je leefstijlcoach.

Sessie 1: Kleine aanpassingen, groot effect
Sessie 2: Kom in beweging
Sessie 3: Lekker eten geeft structuur
Sessie 4: Slapen & ontspanning
Sessie 5: Gezond leven is plannen
Sessie 6: Hoe maak je jouw acties tot een succes?
Sessie 7: Hoe gezond is jouw weekend?
Sessie 8: Hoe blijf je in beweging?

  • Onderhoudsprogramma:

Van maand 9 t/m 24 neem je weer deel aan 8 groepsbijeenkomsten en 4 individuele sessies. Omdat deze sessies verdeeld zijn over een veel langere periode, zit er dus meer tijd tussen de bijeenkomsten.

Sessie 1: Wat is je doel?
Sessie 2: Beweging, waar zit je kans?
Sessie 3: Voeding
Sessie 4: Je energiehuishouding
Sessie 5: Time management
Sessie 6: Succesvolle verandering
Sessie 7: Informatie overload
Sessie 8: Op eigen voet verder

Wil je meer informatie of hulp bij het regelen van een doorverwijzing? Bel, app of mail en we nemen z.s.m. contact met je op.